قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو چیست

تاریخچه قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو نوعی قهوه بسیار خوشمزه و غلیظ است که برای اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی در میلان ایتالیا اختراع گردید. نخستین دستگاه تهیه اسپرسو، اولین بار توسط فردی به نام آنجلو موریوندو در تورین ایتالیا در سال 1884 اختراع شد. این دستگاه قابل استفاده در کافه بارها نبود. به همین دلیل فردی به نام لوئیجی بتزارا در سال 1901، دستگاه جدید و بروز تری برای تهیه اسپرسو ابداع کرد. پس از آن، در سال 1905، فردی به نام پاونی حق تولید دستگاه اسپرسو را از آن خود ساخت تا بتواند هر روز یک دستگاه از آن را تولید کند.

برای تولید قهوه اسپرسو، آب با دمای جوش بالا از میان دانه های قهوه آسیاب شده عبور می کند. یکی از رازهای اصلی تهیه اسپرسو، عبور آب فشار قوی از درون دانه های قهوه است. این عمل با استفاده از دستگاه اسپرسو انجام می شود. یکی از تفاوت های اسپرسو با قهوه های معمولی این است که اسپرسو دارای غلظت بیشتری بوده و روی آن نیز خامه قهوه وجود دارد، همچنین اسپرسو دارای طعم تلخ و تیز است.

برای تهیه اسپرسو بسیار خوشمزه و غلیظ می توانید از هر نوع دانه قهوه استفاده کنید که دارای سطوح برشتگی هستند. البته دانه های قهوه با کیفیت، سطح بالایی از اسپرسو را ارائه می دهند. انتخاب بهترین و باکیفیت ترین نوع قهوه باعث افزایش کیفیت اسپرسو می شود. از دیگر ویژگی های دانه قهوه اسپرسو میتوان به زمان تهیه آن اشاره کرد. زمان تهیه اسپرسو، بیست ثانیه کوتاه تر از انواع دیگر قهوه ها می باشد. در ادامه همراه قهوه گارنیک باشید تا همه چیز در مورد قهوه اسپرسو را بدانید.

نوع آسیاب قهوه اسپرسو

نوع آسیاب قهوه اسپرسو با توجه به میزان درشتی و ریزی ذرات قهوه متفاوت است. نوع آسیاب در انواع روش های تهیه قهوه نیز موثر است. به همین دلیل در فرایند عصاره گیری نیز تفاوت هایی به دست می آید. توجه داشته باشید که اگر از قهوه ای با درجه آسیاب نامناسب استفاده کنید، قهوه خوبی نخواهید داشت. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که، هر چقدر اندازه قهوه های آسیاب شده درشت باشد، آب آسان تر از آن عبور داده می شود که این امر باعث کاهش طعم و عطر کمتر قهوه اسپرسو می شود.

از سوی دیگر، اگر اندازه قهوه مورد استفاده برای آسیاب، ریز باشد، آب تاثیر بهتری روی آن داشته و در نتیجه عصاره قهوه بهتری به دست می آید و در نتیجه قهوه تلخ تری خواهیم داشت. بهتر است قبل از انجام آسیاب قهوه، دانه های رست نشده را جدا کنید. 

پس از هربار استفاده از دستگاه آسیاب قهوه، آن را به خوبی بشویید تا به هیچ عنوان ذرات قهوه در دستگاه باقی نماند. ابتدا نوع دانه قهوه برای تهیه اسپرسو را انتخاب کنید و سپس قهوه را آسیاب نمایید. چرا که هر یک از دانه های قهوه، دارای نوع درجه آسیاب مختلف هستند. برای تهیه اسپرسو نیاز به درجه آسیاب بسیار ریز دارید. برای تهیه قهوه اسپرسو باید از ماشین آسیاب استفاده کنید که بتواند دانه های قهوه را به خوبی آسیاب کند.

رست قهوه اسپرسو

یکی از مهمترین موارد در افزایش طعم بی نظیر اسپرسو، انتخاب بهترین نوع رست قهوه است. استفاده از نوع رست مناسب برای تهیه قهوه، در ایجاد خامه قهوه نیز تاثیرگذار است. قهوه اسپرسو دارای درجه رنگ مختلف و رست های متفاوت است. برای تغییر رنگ دانه های قهوه از سبز به قهوه ای، از دستگاه برشته کاری خاص استفاده می شود. رست قهوه دارای سه درجه مختلف است که عبارتند از:

رست لایت، رست مدیوم و رست دارک. قهوه لایت رست دارای طعم خاصی است و به هیچ عنوان برای عصاره گیری مناسب نیست. دانه های دارک قهوه دارای طعم بسیار تلخی هستند و نوعی احساس سوختگی به دست می دهند. نوشیدنی که با استفاده از این نوع دانه های دارک به دست می آید، بسیار غلیظ بوده و برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. قهوه هایی با درجه مدیوم رست می شود بهترین نوع قهوه برای تهیه اسپرسو و انواع نوشیدنی های مختلف مانند، موکا، کاپوچینو و موکا می باشد.

طعم قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو دارای طعم بسیار تلخ و سنگین است. این نوع قهوه به عنوان تلخ ترین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این نوع قهوه می توانید از پودر قهوه عربیکا و پودر قهوه روبوستا استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از قهوه روبوستا برای تهیه اسپرسو استفاده می کنید، قهوه شما سنگین تر می شود. اما در صورتی که از قهوه عربیکا برای تهیه اسپرسو استفاده کرده اید، قهوه شما سبک تر است. قهوه اسپرسو نسبت به قهوه فرانسه دارای میزان کافئین بیشتری است. 

 کرما قهوه اسپرسو

شاید برای شما نیز جالب باشید که بدانید کرما در قهوه اسپرسو به چه معناست؟ بی شک در زمان تهیه و سرو قهوه اسپرسو وجود یک خامه غلیظ روی آن را مشاهده کرده اید. فوم روی اسپرسو، به کرما معروف است. کرما قهوه اسپرسو بالاترین میزان پروتئین را دارد. کف اسپرسو دارای رنگ قهوه ای متمایل به سرخ است.

کرما در اثر ترکیب حباب های هوا با روغن قهوه آسیاب ریز شکل به دست می آید. وجود کرما باعث افزایش رایحه بی نظیر اسپرسو می شود. وجود آن، کیفیت و طعم بی نظیر قهوه اسپرسو را افزایش می دهد.

انوع قهوه اسپرسو

 

انواع نوشیدنی با اسپرسو

نوشیدنی های بسیاری هستند که بر پایه اسپرسو تهیه می شوند. از انواع قهوه اسپرسو میتوان به ماکیاتو، لاته، کاپوچینو، لاته – ماکیاتو، رد آی، موکا، فلت وایت، کرتادو، این د دارک و گالائو اشاره کرد. نوشیدنی هایی که دارای بالاترین میزان اسپرسو هستند، بالاترین میزان کافئین را در میان انواع نوشیدنی های گرم به خود اختصاص داده اند.

سینگل شات اسپرسو

در سینگل شات اسپرسو از یک اونس اسپرسو استفاده می شود. یک اونس از اسپرسو معادل سی میلی لیتر است. در حالت کلی می توان گفت که برای تهیه سینگل شات نیاز به هفت گرم دانه قهوه، 30 میلی لیتر آب، پودر قهوه و دستگاه اسپرسو ساز برقی دارید.

برای تهیه سینگل شات اسپرسو، در ابتدا باید مخزن دستگاه را با آب پر کنید. سپس پودر قهوه مورد نظر را در بخش پرتافیلتر اسپرسوساز دلونگی بریزید. پودر قهوه ریخته شده را با تمپر فشرده و سپس پرتافیلتر را در جای خود قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. پس از پروسه ذکر شده، فرایند تولید اسپرسو شروع می شود. پس از گذشت مدت زمان معین، قهوه از دستگاه خارج می شود که معمولا این مدت 25 ثانیه است.

دابل شات اسپرسو

در تهیه دابل شات اسپرسو از دو برابر قهوه آسیاب شده در درون پرتافیلتر استفاده می شود. در این نوع اسپرسو از 60 میلی لیتر قهوه استفاده می شود. تهیه این نوع اسپرسو نیز مشابه سینگل شات اسپرسو است و تهیه آن با اسپرسو ساز دلونگی صورت میگیرد. اما در این بخش می خواهیم شما را با تفاوت سینگل شات و دابل شات اسپرسو آشنا سازیم. از تفاوت های میان این دو نوع اسپرسو می توان به حجم آب و قهوه مورد استفاده اشاره کرد.

برای تهیه اسپرسو دابل شات از 60 میلی لیتر آب و 14 میلی گرم قهوه استفاده می شود. یکی دیگر از تفاوت های سینگل شات و دابل شات اسپرسو، زیاد بودن مقدار شات گیری آن ها است. مدت زمان عصاره گیری دابل شات اسپرسو در حدود 20 الی 24 ثانیه می باشد. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از پودر قهوه، اسپرسو آماده شده را غلیظ تر می سازد. وجود کرما در اسپرسو دابل بسیار بیشتر از سینگل است. به همین دلیل میزان کافئین بیشتری نیز دارد. بهتر است بدانید؛ دابل شات اسپرسو به دلیل غلیظ بودن، دارای طعم بسیار تلخی است.

ماکیاتو

ماکیاتو از نوشیدنی های گرم است که در تهیه آن از شیر استفاده می شود. این نوع نوشیدنی نسبت به اسپرسو، سبک تر است و برای اولین بار توسط ایتالیایی ها تهیه شد. کافه ماکیاتو به معنای اسپرسوی لکه دار است. در تهیه ماکیاتو، شیر را پس از آماده سازی به صورت کف، روی فنجان اسپرسوی داغ قرار می دهند تا آن را نشانه دار کنند. در تهیه این نوع اسپرسو از شیر بسیار کمی استفاده می شود.

برای تهیه این نوع نوشیدنی، یک شات از اسپرسو را با دستگاه قهوه ساز دلونگی یا موکاپات می گیرید و کف آن را برمیدارید. در مرحله دوم، شیر را با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو و یا فرنچ پرس، فوم گیری کنید. سپس یک الی دو قاشق چایخوری از شیر فوم را روی نوشیدنی بریزید.

ریسترتو

ریسترتو، یک شات کوتاه از قهوه اسپرسو است. بدین صورت که تنها یک قسمت از شات اول اسپرسو به فنجان اضافه می شود. این نوع قهوه غلیظ تر بوده و دارای طعم شیرین تری است. روش تهیه ریسترتو نیز بسیار شبیه به اسپرسو است. از تفاوت های آن با اسپرسو می توان به این مورد اشاره کرد که در تهیه ریسترتو، آب کمتری از میان قهوه عبور می کند. ریسترتو به دلیل کاهش آب، دارای چسبندگی بالایی است. شما می توانید این نوع نوشیدنی را همراه با شیر یا فوم شیر جوشیده نیز میل کنید.

لانگو

لانگو نوعی از قهوه است که با دستگاه اسپرسو تهیه می شود. تفاوت آن با قهوه لانگو در زمان و تهیه قهوه است. لانگو دارای طعم تلخی است اما تلخی آن نسبت به اسپرسو بسیار کمتر است. چرا که در تهیه آن، به ازای هر هفت گرم قهوه، دوبرابر آب اضافه می شود. در تهیه این نوع قهوه از هفت گرم قهوه در هر پنجاه میلی لیتر آب، استفاده می شود.

اسپرسو کن پانا

در تهیه اسپرسو کن پانا از یک شات اسپرسو همراه با خامه قنادی استفاده می شود. استفاده از خامه قنادی باعث می شود کمی از تلخی قهوه گرفته شود. 

اگر تمایل زیادی به استفاده از اسپرسو با کافئین کم هستید، می توانید از یک شات قهوه استفاده کنید و یا در صورت تمایل برای استفاده از کافئین زیاد می توانید از دو شات اسپرسو استفاده کنید. سپس خامه را با استفاده از همزن برقی به طور دستی هم بزنید تا حالت کشسانی داشته باشد.

 توجه کنید که اسپرسو را به طور کامل خنک کرده و سپس خامه را روی سطح آن بریزید. مقدار خامه ای که از آن برای قهوه اسپرسو استفاده می کنید، متفاوت است. می توانید از پودر کاکائو و دارچین نیز به عنوان طعم دهنده روی خامه استفاده کنید.

کافه برو (Breve coffee)

کافه برو از خوشمزه ترین انواع نوشیدنی های گرم ایتالیایی است که در تهیه آن از شیر نصف و نیم بخارپز شده استفاده می گردد. استفاده از شیر نصف و نیم بخارپز، باعث تولید یک کف خامه ای می شود. به همین دلیل دارای طعم لطیفی است.

 بهتر است در تهیه کافه برو، از دانه های قهوه باکیفیت استفاده کنید. توجه کنید که در تهیه آن باید دانه های قهوه را بلافاصله پس از برشته شدن بخرید و سپس آن را پس از آسیاب کردن، استفاده نمایید. در غیر این صورت، کافئین نوشیدنی شما پایین خواهد بود.

کاپوچینو

کاپوچینو نوعی نوشیدنی قهوه است که در تهیه آن از شیر بخارپز و اسپرسو استفاده می شود. در تهیه کاپوچینو از می توانید از اسپرسو تک شات و دابل شات استفاده کنید. مقدار شیر بخار و فوم شیر در تهیه کاپوچینو، برابر است. معمولا برخی از افراد از کفی و شیر بخار پز بیشتری استفاده می کنند تا از این طریق، طعم اسپرسو ملایم تر شود.

کاپوچینوی خوب دارای طعم قوی و بافت مناسب است. از آنجایی که شیر دارای قند لاکتوز طبیعی است، مزه شیرین تری است. در صورت تمایل می توانید از افزودنی های شیرین نیز استفاده کنید.

لاته

لاته نوعی نوشیدنی گرم و غلیظ است که از ترکیب شیر بخار و اسپرسو تهیه می شود. معمولا برای تهیه لاته های بزرگتر، از دابل اسپرسو استفاده می شود. لاته داری فوم شیر کمتر و شیر جوشیده بیشتر است. بدون شک استفاده از اسپرسو خوب، باعث افزایش طعم بی نظیر لاته می شود. از دلایل محبوبیت لاته می توان به استفاده از طرح بر روی آن استفاده کرد.

طراحی های روی لاته با شیر بخار و فوم گیری انجام می شوند. برای طراحی لاته، ابتدا قهوه اسپرسو و سپس شیر را به فنجان اضافه می کنند. شیر سفید در عرض چند ثانیه بالا آمده و می توانید از شیر باقی مانده به عنوان یک طرح استفاده کنید.

آمریکانو

آمریکانو از محبوب ترین انواع قهوه است که در تهیه آن از اسپرسو و آب جوشیده شده استفاده می شود. برای تهیه آمریکانو از یک سوم اسپرسو همراه با دو سوم آب جوش استفاده می شود. جالب است بدانید؛ آمریکانو در ساختار خود شیر ندارد. اما برخی از افراد در تهیه آمریکانو، شیر به آن اضافه می کنند که بسیار اشتباه می باشد.

برای تهیه آمریکانو باید یک الی دو اونس از قهوه را با اسپرسو آماده کنید. بهتر است از قهوه تازه رست شده برای تهیه آمریکانو استفاده کنید. سپس آن را با دو الی چهار اونس آب گرم مخلوط کرده و سپس میل کنید. در حقیقت، در هنگام میل آمریکانو، می توانید طعم عالی اسپرسو را از آن حس کنید. اما غلظت اسپرسو آن بسیار کمتر است. معمولا افرادی که علاقه زیادی به قهوه های سنگین ندارند، می توانند از طعم عالی آمریکانو لذت ببرند.

در هنگام تهیه این نوع قهوه باید به موارد مختلف و جزئیات تهیه آن مانند نحوه آسیاب قهوه، حجم مناسب برای تهیه اسپرسو، آب گرم و غیره توجه کنید. اگر به شکر و شیر در قهوه علاقه ندارید، بهترین انتخاب برای شما آمریکانو است. شما می توانید این نوع نوشیدنی ساده و کلاسیک را در خانه نیز تهیه کرده و آن را میل کنید.

 

فواید اسپرسو

 

فواید قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو علاوه بر داشتن طعم فوق العاده دارای فواید بیشماری است. از فواید قهوه اسپرسو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان از مهمترین عناصری است که بدن به آن نیاز شدیدی دارد. با استفاده از آنتی اکسیدان می توان با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کرده و بدن را در برابر ورود هرگونه ویروس و باکتری مقاوم ساخت. توجه داشته باشید که اگر علاقه زیادی به سبزیجات و میوه جات ندارید، بهترین راه تامین آن، مصرف قهوه اسپرسو است.

بهبود عملکرد بدنی

یکی از مزایای استفاده از قهوه اسپرسو، افزایش انرژی بدن است. کافئین موجود در قهوه اسپرسو باعث افزایش انرژی بدن برای انجام فعالیت های سخت بدنی می شود.

تحریک مغز

معمولا نوشیدن قهوه اسپرسو در طی فعالیت های کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که قهوه باعث بهبود عملکرد مغز شده و به فعالیت درست مغز کمک می کند.

بهبود خلق و خوی

معمولا افرادی که در طی روز، از قهوه اسپرسو استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که به هیچ عنوان از قهوه استفاده نمی کنند، دارای خلق و خوی بهتری هستند. این نوع قهوه دارای انواع ویتامین های مختلف از جمله منگنز، پتاسیم و غیره است.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

با مصرف روزانه 3 فنجان قهوه اسپرسو، می توانید عملکرد ذهن خود را بهبود بخشید و مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر شوید. همچنین مصرف آن باعث کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون می شود.

چربی سوزی

اگر به دنبال لاغری هستید بهتر است استفاده از انواع قرص های لاغری را کنار بگذارید چرا که این نوع قرص ها عوارض بسیار زیادی دارند. استفاده منظم از قهوه اسپرسو باعث لاغری بدن می شود. اسپرسو بهترین درمان برای چربی سوزی و کاهش وزن می باشد.

کاهش خطر سکته مغزی

افرادی که به طور منظم از قهوه اسپرسو استفاده می کنند، کمتر به بیماری های مختلف مانند سکته مغزی، آلزایمر و پارکینسون مبتلا می شوند.

شفافیت پوست و رشد مو

قهوه اسپرسو دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است. با اسپری کردن این نوع قهوه روی پوست خود می توانید آن را شفاف تر سازید. استفاده از قهوه اسپرسو برای حذف سلول های مرده بسیار موثر است و مانع از افتادگی پوست و ایجاد علائم پیری می شود. با استفاده از این نوع قهوه می توانید خواص پیری پوست را کاهش دهید. از سوی دیگر، قهوه اسپرسو مانع از ریزش مو می شود چرا که به دلیل داشتن کافئین، فولیکول های مو تحریک می شوند و در نتیجه ریزش مو کاهش می یابد.

از دیگر فواید استفاده از قهوه اسپرسو می توان به کاهش ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، جلوگیری از ابتلا به زوال عقل، محافظت از کبد، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی اشاره کرد. برای تهیه بهترین نوع قهوه اسپرسو می توانید به وبسایت قهوه گارنیک مراجعه کنید. قهوه گارنیک از بهترین تامین کنندگان قهوه های باکیفیت است.

خرید قهوه

قهوه گارنیک با گسترش دامنه فعالیت خود و راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه آماده ارائه خدمات به سراسر کشور می باشد. شما میتوانید برای خرید قهوه و تهیه انواع قهوه اسپرسو و اسپرسوساز به فروشگاه اینترنتی قهوه گارنیک مراجعه کنید.

 

مزایای اسپرسو

 

سوالات متداول

مصرف قهوه اسپرسو چه فوایدی دارد؟

تقویت عملکرد سیستم قلبی و عصبی، افزایش عملکرد ذهن، تقویت سیستم ایمنی بدن و غیره.

از انواع نوشیدنی های مختلف بر پایه اسپرسو کدامند؟

ماکیاتو، لاته، کاپوچینو، لاته-ماکیاتو، رد آی، موکا، فلت وایت، کرتادو، این د دارک و گالائو

از چه نوع رست برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود؟

از رست با درجه مدیوم برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود.

اشتراک گذاری این مطلب

13 دیدگاه در “قهوه اسپرسو چیست

  1. رضا سمیعی گفت:

    با سلام از اطلاعاتی که ارائه کردید دستگاه من دلونگی هست ولی متاسفانه کرما ی خوبی نمیده البته بگیر نگیر داره بعضی وقتها خوب میشه ولی بیشتر موقع‌ها خوب نیست لطفاً راهنمایی کنید

    1. پیام گفت:

      سلام وقت بخیر
      کِرِمای قهوه، به دو عامل بستگی دارد. یکی نوع قهوه ای که استفاده میشه (باید از گونه های قهوه ای استفاده بشه که کرمای خوبی ایجاد می کند) و یکی هم که عامل اصلی هست، درجه آسیاب استاندارد دستگاه شماست. که قهوه حتما مناسب و استاندارد دستگاه قهوه ساز شما آسیاب شده باشد. برای رفع این مشکل هم ترجیحا از آسیاب قهوه کنار دستگاه اسپرسو ساز خودتون استفاده نمایید.

  2. ناصر گفت:

    عالی بود

    1. پیام گفت:

      از حس نظر شما ممنونیم

  3. علی گفت:

    عالی بود…تشکر

  4. مجید گفت:

    سلام وقت بخیر، جسارتا سوالی داشتم ، دستگاه مباشی 2014 خریدم، ولی با چندین درصد قهوه و چندین درجه آسیاب، با تمپ محکم و آرام تست کردم ولی متاسفانه فوم نمیده و میشه گفت فقط یه آب قهوه میده بیرون و واقعا نمیدونم چکار کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید یا بیارم خودتون اکی کنید

    1. محسن گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر . فوم یا کرمای قهوه تا حدود زیادی به درجه آسیاب قهوه شما بستگی دارد و باید دقیقا قهوه مناسب دستگاه شما آسیاب شده باشد . پیشنهاد ما به شما تهیه آسیاب قهوه کنار دستگاهتون هست تا این مشکل کامل برطرف شود.

  5. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید برای خرید قهوه اسپرسو از کجا باید اقدام کنیم؟

    1. محسن گفت:

      سلام وقت بخیر. برای تهیه قهوه میتونید از دسته بندی قهوه ها از داخل سایت اقدام نمایید یا از طریق شماره تماس 09358049498 تماس بگیرید . همکارانم پاسخگو هستند و راهنماییتون می کنند

  6. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات مفیدتون.بنده میخواستم یه دستگاه اسپرسوساز خانگی خریداری کنم که هم از نظر اقتصادی و کارایی بهتر به صرفه باشه لطفا راهنمایی کنین

    1. محسن گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر باشه . بودجه ای که در نظر گرفتید چقدر هست ؟

  7. لی لی گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون🙏🙏🌼🌼

    1. محسن گفت:

      سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

دسته بندی محصولات

coffee-beans
انواع قهوه
coffee-mug
پودرهای فوری
coffee-machine
اسپرسو ساز
coffee-grinder
آسیاب قهوه
coffee-filter
تجهیزات قهوه
coffee-machine 2
سایر ابزار دم آوری
coffee-cup
تجهیزات بار سرد
تمپر باریستا اسپیس سایز 51 چوبی
تمپر باریستا اسپیس سایز 51 چوبی
285000 تومان
شیرجوش و پیچر 130 میلی لیتر مدرج
شیرجوش و پیچر 130 میلی لیتر استیل مدرج
190000 تومان
برس تمیز کننده پرتافیلتر کد 387-min
برس تمیز کننده پرتافیلتر کد 387
240000 تومان
مباشی 302-min
اسپرسوساز مباشی مدل CEM302
4200000 تومان
تراول ماگ دسته دار جینگ بنگ کد 379-min
تراول ماگ دسته دار جینگ بنگ کد 379
395000 تومان
تراول ماگ NICE DAY کد 380-min
تراول ماگ NICE DAY کد 380
420000 تومان
قلم لاته آرت کد 375
قلم لاته آرت کد 375
350000 تومان
قلم لاته آرت Gater کد 376
قلم لاته آرت Gater کد 376
330000 تومان
مباشی 2043-min
اسپرسوساز مباشی 2043
10600000 تومان
مباشی 2053-min
اسپرسوساز مباشی 2053
15600000 تومان
دریپ کتل 350 میلی لیتر کد 370-min
دریپ کتل 350 میلی لیتر کد 370
505000 تومان
نوا 160-min
اسپرسوساز نوا 160
6800000 تومان
مباشی 2501-min
اسپرسوساز مباشی مدل 2501
8100000 تومان
مباشی 2041-min
اسپرسو ساز مباشی مدل 2041
6950000 تومان
ترازو باریستا مدل EK6002 کد 261-min
ترازو باریستا مدل EK6002 کد 261
790000 تومان
پیچر تفلون 550 میلی لیتر کد 254-min
پیچر تفلون 550 میلی لیتر کد 254
430000 تومان
دلونگی 850-min
اسپرسو ساز دلونگی مدل EC850M
17300000 تومان
جمیلای 3005-min
اسپرسو ساز جمیلای Gemilai 3005 Espresso Maker 3005
11700000 تومان
نوا 128-min
اسپرسو ساز نوا مدل 128
11600000 تومان
فیلتر کاغذی دریپر قهوه اوریگامی کد 88
فیلتر کاغذی دریپر قهوه اوریگامی کد 88
380000 تومان
استند پرتافیلتر موتا-min
استند پرتافیلتر برند "موتا MOTTA " سایز 51
430000 تومان
مباشی 2030-min
اسپرسوساز مباشی مدل ECM 2030
7700000 تومان
کتل ترمومتردار یک لیتری کد 298
کتل ترمومتردار یک لیتری کد 298
950000 تومان
نوا 139-min
اسپرسوساز نوا مدل 139 ا NOVA
6950000 تومان
مباشی 2020-min
اسپرسوساز مباشی مدل ECM2020
5650000 تومان
مباشی 2022-min
اسپرسوساز مباشی مدل ECM2022
6390000 تومان
مباشی 2051-min
اسپرسو ساز مباشی مدل ME-CCM 2051
15950000 تومان
دلونگی 685-min
اسپرسو ساز دلونگی مدل EC685
8500000 تومان
نوا 155-min
اسپرسو ساز نوا مدل 155EXP20
6800000 تومان
نوا 127-min
اسپرسو ساز نوا مدل ۱۲۷ NOVA
9000000 تومان
کف ساز استیل 400 میلی لیتر
کف ساز شیر استیل 400 میلی لیتر
450000 تومان
مباشی 2034_1
اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM 2034
8300000 تومان
نوا 140-min
اسپرسو ساز نوا مدل 140
7000000 تومان
نوا 149-min
اسپرسو ساز نوا مدل NOVA 149
7500000 تومان
مباشی 2032-min
اسپرسو ساز مباشی مدل ME-ECM 2032
7250000 تومان
لولر قهوه سایز 58 کد 161
لولر قهوه سایز 58 کد 161
265000 تومان

مقالات پربازدید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من